söndag 3 april 2011

Snabb uppdatering

Allt går framåt...! Efter träningsvärken from hell, kombinerat med en magnifik lårkaka (resultat från en vurpa ner för trappan ;) ) så kan jag nu röra mig igen!!

Maten har fungerat bra, men jag måste verkligen tänka mig för Och planera varje måltid. Jag har klarat tre mål mat plus några mellis varje dag utom en hittills!
Imorse blev det detta till frukost, gröt med färska bär på!



Veckan som gått har varit har bjudit på en hel del, alltifrån scrapträffar till kaffe till ytterligare beslut gällande vad jag vill att mitt liv ska innehålla...! <3

Ända sedan jag bodde i Umeå har jag drömt om att ha en egen hund. Omständigheter och livssituationer har gjort att det aldrig passat, och de senaste åren har jag kompromissat bort mycket för att slippa bråk och irritation. Men efter de sista månaderna samt en hel del funderande, planerande, läsande och ringande så har jag bestämt mig. Nu är den bästa tiden för en vovve! Så igår var jag och Adam iväg till en kennel som föder upp Beagles. Vi hittade denna lilla fisråtta, en nyfiken orädd liten utforskare som var en hel personlighet redan nu.

Säg hej till Dora, en 6veckors Beagle-fröken, som flyttar hit nästa vecka.










Jag har massor av planer på vad vi ska hitta på. Hon och jag ska gå en valpkurs och sedan avancera upp och förmodligen försöka hitta en spårningskurs när hon är mogen för det!

Mitt nya liv börjar ta form, och jag känner hur jag börjar återvända till mig själv igen!

Råkk ånn finisar!! <3


- Blogging from my iPhone

12 kommentarer:

  1. MajLård vilken sötnos!
    Grattis till vovven och ditt nya liv.
    Varma kramar från Åsa

    SvaraRadera
  2. Det glädjer mig att höra att du är på gång att bli "back on track" igen, Annika! Å lilla Dora är ju bara för ljuvlig o jag kan känna ända hit hur hon luktar o biter i fingrarna med sina sylvassa tänder. Kramisar!

    SvaraRadera
  3. Mycket bra beslut, djur får dig att må bra...det är därför jag har 6katter och 2hundar ;)

    Skönt att se att det går åt rätt håll för dig :)
    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Åh herregud så söt!! :)
    Bedårande!

    Och du är så sjukt duktig! Go girl! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Härligt att du tar hand om dig själv - lilla Dora och du kommer att få sååå mycket kvalitetstid!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  6. *Trycker på gillaknappen*

    SvaraRadera
  7. Herrejisses vilken sötnos! Eller pluralis borde det vara, för ni är lika söta båda två.
    Bra kämpat, tjejen! Jag saknar dig så in i bänken... Puss <3

    SvaraRadera
  8. Åh vad underbart att höra, jag ryser när jag läser det =))) önskar dock att jag kunde säga det samma, men att höra att du mår bra för mig att målite bättre oxå =)))

    åååå jag vill oxå ha en hund =)) så underbart söt!! men hur ska det gå ihop med Mozart och Strauss??? kommer inte håg den tredje =)

    massa massa pussar och kramar du finfina

    SvaraRadera
  9. Btw vart får du tag på alla färska bär??? secret garden månne?? här finns ju bara frusnajävlar ;p men som ett fint gammalt ordspråk säger: man tager vad man haver.... eller??!

    SvaraRadera
  10. Anna (annali)10 april 2011 07:54

    Härligt att läsa din blogg är så glad för din skull att du äntligen mår bra. En hund är en bra hjälp till att må bra stor kram till dig

    SvaraRadera
  11. MEN GÖTA PETTER jag tror jag döööör vilken söt vovve!!! Jag vill se fleeeer bilder!!! Kram H

    SvaraRadera
  12. Hej Pankan!
    Jaf vill ha lite meer att läsa här och fler bilder på Dora!! Hoppas du har det bra, jag harförsökt ringa två kvällar utan att nå dig.
    Puss ocxh kram och älskar mest!
    Mammisen

    SvaraRadera